Katedra Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji
Gulmira Mukhiyeva Gulmira Mukhiyeva

Gulmira Mukhiyeva

W okresie 10.01.2022 – 10.07.2022 na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego realizuje staż naukowy mgr Gulmira Mukhiyeva z West Kazakhstan State University. Pracownicy Wydziału, a wśród nich Katedry Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji, podejmują starania o to, aby - wspólnie ze Stażystką - kreować przestrzeń kulturową sprzyjającą budowaniu wiedzy i rozwijaniu umiejętności metodologicznych niezbędnych do projektowania oraz realizowania badań naukowych.

W ramach stażu mgr G. Mukhiyeva uczestniczy w wizytach studyjnych w placówkach oświatowo-wychowawczych i w szkoleniach z zakresu metodologii badań społecznych.

Pracownicy Katedry Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji zaproponowali Stażystce udział w cyklu spotkań edukacyjnych dotyczących następujących zagadnień:

prof. dr hab. Ewa Filipiak

  • Społeczno-kulturowe podejście do badań pedagogicznych (metodologia CHAT),
  • Badania partycypacyjne kultury uczenia się w szkole,
  • Wizyty studyjne w placówkach oświatowo-wychowawczych proponujących alternatywne
    podejście do edukacji

dr Magdalena Kolber

  • Dydaktyka szkoły wyższej (model i narzędzia),

dr Joanna Szymczak

  • Refleksja i refleksyjność nauczycieli – badania rekonstrukcyjne, studium teoretyczno-empiryczne;

dr Adam Mroczkowski

  • Nowoczesne technologie komunikacyjno-informacyjne w praktyce akademickiej.

Ponadto Stażystka ma możliwość uczestniczyć w różnorodnych wydarzeniach organizowanych przez Katedrę, np. w konferencji Ukraiński uczeń w polskim systemie edukacji. Jak pomóc nauczycielom tworzyć wielokulturowe środowisko uczenia się?, w Word Cafe - naukowej dyskusji reprezentantów Polski, Namibii i Kazahstanu na temat nauki wspomaganej technologią czy też wykładach goszczącego w Katedrze Errkie Haipinge z University of Namibia.
Każde spotkanie z mgr Gulmirą Mukhiyeva sprzyja wymianie doświadczeń, uczeniu się ze sobą i od siebie, a także wspólnym rozważaniom dotyczącym wybranych problemów pedagogicznych.