W jaki sposób wspierać działalność poznawczą i myślenie teoretyczne uczniów? Jak tworzyć okazje edukacyjne sprzyjające przejściu od poznania do rozumienia? Jak zbudować pomost pomiędzy Teorią a Praktyka, pomiędzy Poznaniem a Rozumieniem? Jak prowadzić w sposób twórczy uczniowskie eksperymenty biologiczne wyjaśniające trudne i zawiłe zagadnienia licealne? Jak poprzez działania KMO i pracę metodą IBSE przygotować uczniów do egzaminów zewnętrznych, w tym do matury? Co więcej, jak realizować te zadania podczas trwającej pandemii?
Na te pytania postarają się odpowiedzieć prelegenci podczas webinarium z serii Eksperci KMO w dniu 25 maja 2021 o godzinie 18.00. Prelegentkami będą: prof. dr hab. Ewa Filipiak (kierownik Katedry Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji) oraz Agnieszka Mądzielewska-Jagodzińska (opiekunka KMO VILO-LAB przy VI Liceum Ogólnokształcącym im. J. J. Śniadeckich w Bydgoszczy).
Profesor Ewa Filipiak wprowadzi w problem zapraszając do wysłuchania wykładu pt. "Od Poznania do Rozumienia: tworzenie przestrzeni wspierającej działalność poznawczą i myślenie teoretyczne uczniów".
Agnieszka Mądzielewska-Jagodzińska opowie o twórczej pracy z klubowiczami przed i podczas pandemii oraz o tym, jak metoda eksperymentu może przygotować grunt pod zrozumienie złożonej teorii.
Webinarium poprowadzi dr Adam Mroczkowski.
Informacje organizacyjne i rejestracja na stronie: https://kulturaedukacji.ukw.edu.pl/jednostka/katedra_dydaktyki/informacje