Katedra Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji
Wizyta studyjna badaczy z Inland Norway University of Applied Science

Wizyta studyjna badaczy z Inland Norway University of Applied Science

W dniach 27-28 maja 2019 w Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy z wizytą studyjną przebywał zespół badaczy z Inland Norway University of Applied Science w Hamar (Professor Gerd Wikan, Professor Jørgen Klein, Professor Thor-André Skrefsrud, Associate Professor Hege Somby, Associate Professor Karen Parish, Gro Løken, Study leader for Primary Teacher Education, Oda Arnesen, Adviser for External Operations, Cherry Lam, International coordinator). Głównym celem wizyty była realizacja zadań wynikających z projetów NOTED/10021 IPTE (2-year) - International Perspectives in Teacher Education i NOTED/10007 (4-year) – Multicultural Practicum Groups and Internationalisation of Teacher Education (MUPIT) we współpracy z zespołem badawczym prof. Ewy Filipiak z Katedry Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji (Instytut Pedagogiki).

Badacze międzynarodowego zespołu obserwowali zajęcia w Internationale School of Bydgoszcz oraz w Zespole Szkół nr 19 w Bydgoszczy, uczestniczyli w seminarium problemowym dyskutując nt Edukacji
Międzykulturowej (dyskusji poddano różnorodność kultur w polskiej szkole, pojęcia, problemy – prof. Przemysław Grzybowski; strategie realizacji budowania środowiska wielokulturowego w szkole ISOB – mgr Marta Dereszyńska; metodologię badań w projekcie NOTED – dr Magdalena Kolber, dr Joanna Szymczak, dr Adam Mroczkowski, mgr Joanna Cieślikowska). Badacze spotkali się ze studentami UKW, zrekrutowanymi do realizacji praktyki w międzynarodowym zespole projektu w Norwegii. Podczas wizyty studyjnej uczestniczyli także w spotkaniu z zespołem badawczym Laboratorium Zmiany Edukacyjnej dyskutując nt Kulturowo-historycznej teorii Lwa S. Wygotskiego.

fot. A. Obiała