Monografie
Ewa Filipiak, Halina Smolińska-Rębas
Od Celestyna Freineta do edukacji zintegrowanej. W poszukiwaniu modelu wczesnej edukacji
Wydawnictwo Uczelniane WSP, Bydgoszcz 2000
Ewa Filipiak
Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2002
Ewa Filipiak (red.)
Rozwijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty i problemy
Wydanictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2008
Ewa Filipiak
Z Wygotskim i Brunerem w tle. Słownik pojęć kluczowych
Wydanictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2011
Ewa Filipiak
Rozwijanie zdolności uczenia się. Z Wygotskim i Brunerem w tle
Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2012
Ewa Lemańska-Lewandowska
Nauczyciele a dyscyplina w klasie szkolnej
Wydanictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2013
Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska (red.)
Model nauczania rozwijającego we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego. Gotowość studentów i nauczycieli. Możliwość aplikacji.
Wydanictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2015
Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska (red.)
Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego. Od teorii do zmiany w praktyce.
Wydanictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2015
Małgorzata Wiśniewska
Kultury organizacyjne w szkole.Teoria – Badania – Rekomendacje
Wydanictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2015
Joanna Szymczak
Refleksja nauczycieli wczesnej edukacji dotycząca pracy z uczniami (w perspektywie badań rekonstrukcyjnych). Studium teoretyczno-metodologiczne
Wydanictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2016
Adam Mroczkowski
Kultura uczenia się matematyki uczniów kończących II i II etap edukacyjny
Wydanictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2019